Strategisk partner for McDonald's i Norden

Strategic Analysis

Strategisk partner for McDonald's i Norden

Baggrund

McDonald’s Norden (under development Licensee Food Folk) er markedsførende på fast food restauranter i Norden og beskæftiger 20.000 personer. McDonald’s omsætning i de nordiske lande var sidste år på samlet 1,7 mia. euro. Der er i øjeblikket ca. 434 restauranter i Norden. 210 i Sverige, 89 i Danmark, 70 i Norge og 65 i Finland.

Udfordring

I 2018 meddelte Guy Hands, development Licensee for McDonald’s i Sverige, Danmark, Finland og Norge, og hans team, at de havde planer om en historisk ekspansion i Norden. Planen er at vokse med 100 nye restauranter på fem år og 200 inden for de næste ti år. For at realisere vækstplanerne blev Newsec valgt som strategisk partner til at lede den fremtidige ekspansion og udvikling.

Løsning

I Danmark, hvor ambitionen er at åbne 20 nye restauranter de næste fem år, er arbejdet med at finde egnede steder i fuld gang. Samtidig med det arbejde er organisationen også i gang med at forbedre den generelle gæsteoplevelse i de eksisterende restauranter med bestilling på digitale kiosker, mad lavet på bestilling og senere også muligheden for at få maden bragt til bordet.

Newsec stiller med et højt kvalificeret team med repræsentanter fra alle fire nordiske lande, der skal arbejde på det langsigtede projekt.

Resultat 

I proces.

  • Resumé Newsec valgt som nordisk partner for McDonalds til at lede fremtidig ekspansion og udvikling
  • Beliggenhed Danmark, Norge, Sverige og Finland
  • Kunde McDonald's
  • Status 2018-
  • Serviceydelser Identificering af nye strategiske lokationer og vurdering af udviklingsmuligheder på eksisterende sites.

Kontakt

Morten Jensen Adm. direktør, Seniorpartner, MRICS Registered Valuer, E-MBA, Statsaut. revisor +45 51 68 78 88