• Vores ydelser
  • Insights
  • Karriere
  • Medier & Nyheder
  • Om os

Bolig

Velkommen til selvbetjeningen. Her på siden finder du information omkring de emner vores lejere ofte har spørgsmål til eller søger information omkring.

Find din nye lejebolig

Lever din nuværende lejebolig ikke op til dine behov, har du fået nyt job i en anden by, eller er jeres familie vokset ud af den nuværende bolig? Så er det tid til at finde en ny bolig – og hos Newsec vil vi gerne hjælpe jer godt videre.

Kontakt vores boligudlejningsteam på boligudlejning@newsec.dk eller se de ledige lejemål i vores udlejningsportal.

Lejekontrakt

I Newsec sørger vi altid for, at du som lejer modtager en professionelt udarbejdet lejekontrakt, der følger lejelovgivningen. Ikke desto mindre er det vigtigt, at du læser din lejekontrakt grundigt igennem, inden du skriver under på den og indbetaler depositum samt evt. forudbetalt husleje.

Lejekontrakten består af en række bestemmelser fra lejeloven, der kan være komplicerede, men bagerst i lejekontrakten finder du en vejledning. Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål.

Service og drift på ejendommen

I Newsec Service kan du som lejer kommunikere med din driftsleder og oprette opgaver efter behov. Du kan oprette en opgave via linket både med eller uden en oprettet bruger.

Eboks

Vi anbefaler, at du tilføjer Newsec som godkendt afsender til din e-Boks, så du modtager alle breve fra os elektronisk.

Lejeloven

Læs om regler for lejeboliger og administration af boliglejemål her.

Klage

Er du boliglejer og ønsker at indgive en klage vedrørende dit lejemål, så send en mail til: pam@newsec.dk.

Vi sætter pris på din feedback og beklager, hvis vores service ikke har levet op til dine forventninger – det vil vi gøre vores bedste for at rette op på.

Læs mere

Fraflytning og opsigelse

Her kan du læse mere om opsigelse og fraflytning af lejemål.

Fuldmagt til korrespondance

Hvis du ønsker fuldmagt til korrespondance, kan du læse mere her.

Betaling og betalingsservice

I Newsec anbefaler vi, at lejer tilmelder sin første regning til Betalingsservice, når man skal betale sin første regning. Det er først ved regningen herefter, at din regning automatisk vil komme på Betalingsservice.

Regulering af husleje (og af depositum og forudbetalt husleje)

Har du spørgsmål til hvordan reguleringen af huslejen, kan du læse mere om det her.

El, vand og varme (og opgørelse af vand- og varmeregnskab)

Læs her hvordan du tilmelder dig og hvordan opgørelsen fungere.

Husdyr

Det er forskelligt fra lejemål til lejemål, om det er tilladt at have husdyr.

Indflytningens ABC

Her kan du finde nyttig viden omkring indflytning

Depositum og forudbetalt husleje

Som lejer skal du betale et depositum forud for indflytningen i lejemålet. Som udgangspunkt består et depositum af, hvad der svarer til tre måneders leje, men tjek altid din kontrakt, da antallet af måneder kan variere.

Gebyrer

Der kan også komme gebyrer ud over huslejen.

Parkering

Mange lejere vil gerne have mulighed for at parkere tæt på deres lejemål, men muligheden for parkering og tilkøb af parkeringsplads varierer fra ejendom til ejendom.

Fremleje

Det er muligt at fremleje din lejebolig i op til 2 år. Et af følgende forhold skal være gældende, når en fremlejeaftale indgås.